革命アイドル暴走ちゃん|Miss Revolutionary Idol Berserker

  • 《Crazy Girls Save the World》 ©Kyungmin Kang

革命アイドル暴走ちゃん|Miss Revolutionary Idol Berserker

2013年にスイス・オランダ・ドイツから招聘を受け、活動開始。 2014年ドイツ2都市で上演。 2015年ドイツ・オーストリア、オーストラリアで上演。 2016年6月ドイツ・ポーランド・イギリスで上演。ロンドンのbarbican theatreでは初のロングラン公演を成し遂げる。 肉体・音楽・映像・大量の小道具を用いて、観客の「五感」「価値観」を刺激する「強制参加型エンターテイメント」。 演出家・二階堂瞳子の絶対的な規律の元、過剰なホスピタリティーで、観客に執拗かつ愛情溢れるコミュニケーション(おもてなし)を迫る「客席に侵入する上演スタイル」のパフォーマンス劇団。 基本的には終始、日本のサブカルチャーやアニメソング、アイドルソングが轟音で鳴り響く中、踊り続ける事で統制されたカオス空間「おはぎライブ」を提供する。 現代社会の縮図、日本独自に生まれたヲタク文化を中心として、現代日本東京に生ける私たちの現実をアートに転化する。

They began their activities in 2013 when they received invitations from Switzerland, Holland and Germany. In 2014, they performed in two cities in Germany. In 2015, they performed in Germany, Austria and Australia. In June, 2016, they performed in Germany, Poland and England. They accomplished the first long-run performance at Barbican Theatre in London. Their work is described as "forced participation entertainment" that stimulates the "five senses" and "sense of values" of audience through the employment of bodies, music, video and a huge amount of props. Under the absolute discipline of the stage director, Nikaido Toko, this performance group imposes persistent and loving communication (service) on the audience with compulsive hospitality. Basically, their work produces a chaotic space named the "ohagi live", which is controlled by continuous dance against roaring sounds of music from Japanese subculture like anime songs and idol songs. They shift the reality of our lives in contemporary Tokyo, mainly the epitome of contemporary society, the Otaku culture, which is a unique product of Japan, into a form of art.

MENU